Wednesday, 21 March 2012

Jangan Bersedih ...

Setiap kali kami menuliskan huruf-huruf suci tentang kemegahan-Mu, segenap jiwa turut bersenandung ‘Engkaulah yang Maha Mulia’ dan segala makna akan cair di depan kemuliaan-MU, oh Tuhanku.
Justeru, ya Allah, gantikanlah di tempat keresahan ini dengan kedamaian, di tempat kedukaan ini dengan kegembiraan dan di tempat ketakutan dengan keamanan.
Ya Allah, sejukkanlah gejolak hati ini dengan salji keyakinan dan padamkanlah bara di jiwa dengan air keimanan..
Oh Tuhan, jadikanlah mata yang tidak mahu lelap merasa mengantuk yang memberi ketenangan dan letakkanlah atas jiwa yang goncang ini kedamaian dan berilah balasan baginya dengan kejayaan yang sudah hampir.
Oh Tuhan halakanlah kebingungan pandangan hatiku kepada nur cahaya-Mu dan tindakan-tindakanku yang keliru kepada jalan-Mu yang lurus dan palingkanlah orang-orang yang menyimpang dari jalan-Mu kpd hidayah-Mu.
Ya Allah lenyapkanlah perasaan was-was dengan fajar cahaya kebenaran dan hapuskanlah jiwa yang rosak dengan falak kebenaran dan tolaklah tipu daya syaitan dengan tentera bantuan-Mu dalam keadaan terhina.
Ya Allah, lenyapkanlah dukacita kami, hilangkanlah kesedihan kami dan halaukanlah keresahan dari jiwa kami.
Kami berlindung kepada-Mu dari perasaan takut, kami bersandar dan berserah hanya kepada-Mu . kami tidak meminta kecuali kepada-Mu, kami tidak meminta tolong melainkan kepada-Mu. Engkaulah Pemelihara kami, sebaik-baik Pelindung dan Penolong.


Rujukan:
La Tahzan
Aidh bin Abdullah Al-qarni