Wednesday, 8 June 2011

Ramainy org kawin cuti sek0lah....

ermm...assalamualaikum warahmatullahi  wabarakatuh...
dan SElamat Pengantin baru kpd semua pengantin2 semalaysia y baru je melansungkn perkahwinan..hehehe
bercakap psl kawin ni...pelik tp benar kn nape lar ramai sgt y kawin cuti sek0lah padahal xsemua org y cuti pun...ckg je pun y cuti+bdk2 sek0lah...
bertny saya kpd se0rg hamba Allah ni...katanya.."barulah semua sedara boleh dtg...ank2 cuti leh bw ank2 ckali...tp y  heran bin ajaibny sedara dia 2 xcuti, ank jer y cuti....nk srh ank sedara dia je k0t dtg..hehehe...
kesan drpd peristiwa di atas...melmbk lar org ramai y keluar pergi kenduri...klu rumah kat tepi jln 2 lg menyakitkn hati...parking sesuka hati jer...dah lar kereta y bergerak ats jln 2 byk...ade plk kereta y menyempitkn jln..kesanny kesesakan lalu lintas menjadi2...y plg menggeramkn 2..tuan rumah letak plk k0n polis 2 kat tgh jln lg lar menyusahkn org..mcm jln 2 dia y punye plk...

moral of the st0ry:
- sahutlah saranan kerajaan...berkongsilah kereta...sy percaya y pergi kenduri of c0z lar sedara mara @ sahabat handai y rapat ...s0 ape lar salahny berk0ngsi kereta...s0 jimat ckit ruang parking kereta....jgnla bersikap penting diri...n jgn riak..kdg2 majlis kawin ni jd pesta tunjuk kereta plk...sape kereta plg hebat dlm family...huhuhu....
-kpd tuan rumah, plis prepared parking l0t earlier for ur guest...jgn menyusahkn org lain..nnt tak berkat majlis sbb ramai y sakit hati...
- last but not least...kenduri kawin tujuanny nk menghebahkan sesuatu ikatan perkahwinan agar tidak menimbulkan fitnah..sekadar org sekeliling rumah tau kita kawin da lah...shbt baik n sedara mara y jauh 2 kita bgtau mulut jelah...xsemestiny pilih tarikh y di0rg free n mesti dtg...s0 cuti sek0lah bkn alasan utk kenduri dibuat...utk guru2 kat luar cna, kn kawin dpt cuti xsemestiny semua guru kene wat majlis cuti sek0lah...lagi baik cuti sek0lah pegi h0neym00n kn??...hehehe...utk collegue kat sek0lah, of c0z autimatically tau k0rg kawin...k0rg bertng pun da heb0h 1 sek0lah..hehe ..

my BFF..also married in sch00l h0liday..2nd june 2011..
jgn marah...huhuhu...
sem0ga bahagia n happy always with  ur beloved husband dear...hehehe..